Olete ehk kuulnud, et inimese esimene mulje ja arvamus tekib teisest inimesest, mõnest objektist või ettevõttest esimese viie sekundi jooksul?! Aastal 2018 on internet see keskkond, mis esmamuljet toodab, kui potentsiaalsed kliendid endale teenusepakkujat otsivad. Asjalik, visuaalselt ilus ja toimiv koduleht on tihti määravaks teguriks, kas too internetilehekülg suletakse esimeste sekundite jooksul või jätkatakse sirvimist. Kui hea esmamulje on kodulehega loodud ja potentsiaalse kliendi esmane usaldus võidetud, hakkavad olulist rolli mängima detailid. Üheks neist on ettevõtte kuvand, mis kajastub läbi personali portreede. Kujutage ise ette – kas teile meeldiks näha kodulehel suvalisi, erinevates mõõtudes, erinevate värvide ja muutliku kvaliteediga pilte või eeskujulikke, ühtse stiiliga pilte? Kui kahe samalaadse firma, kes pakuvad samas hinnaklassis tooteid või teenuseid, vahel otsustamiseks läheb, siis suure tõenäosusega saab valituks ettevõte, kes on vaeva näinud detailidega.
Miks on tekkinud selline olukord, kus ühtset stiili töötajate portreede juures pole? Tihti on ettevõtted käinud fotograafi juures ametiportreesid pildistamas või kutsunud endale fotograafi külla aastate eest. Vahepeal on aga inimesed vahetunud – kes on läinud pensionile, kes on leidnud endale uue töökoha või on firma lihtsalt laienenud ja tööle on võetud uusi inimesi. Kui töötajaskond muutub tihti, tasub mõelda variandile, kus uued töötajad käivad sama fotograafi juures tegemas ametiportreesid, et säiliks sama stiil ja terve personal ei peaks iga aasta uusi portreepilte tegema.
See omakorda ei tähenda, et 2004. aastal firmaga liitunud Toomas, kelle ametiportree jäädvustati sama aastal, ei peaks rohkem oma pildi eest firma kodulehel muretsema. Paljude ettevõtete jaoks on traditsiooniks kord aastas või üle ühe aasta käia kogu personaliga uusi pilte tegemas. Kui nii tihti fotograafi juurde töötajaid pildistama ei jõua, siis iga 3-5 aasta tagant oleks see siiski soovituslik. Kasvõi selle pärast, et inimesed oskaksid kodulehel olevaid nägusid kokku viia nende nägudega, keda nad kohtavad firmasse sisse astudes.
Veel üks oluline põhjus, miks fotograafi juurde ametiportreed tegema minna, on ettevõtte kuvandi loomine läbi töötajate. Kui töötajate portreedes kajastub enesekindlus, professionaalsus, edukus, sõbralikkus ja teotahe, siis alateadlikult kandub see edasi ka inimestele, kes endale koostööpartnerit otsivad. Niisamuti võib lihtsalt suvaliste fotode lisamine firma töötajatest ettevõtte kodulehele tekitada inimestes kahtluseid nende valikutes ning nad jätkavad enesekindla ja professionaalse firma otsimist. See reegel ei kehti 100% juhtudest. Heaks näiteks on firmad, kes on saanud turuliidriteks ja kes peavad tihti keelduma päringutest nende rohkuse tõttu. Nemad saavad endale lubada mööndusi. Nende konkurendid või uued, alustavad ettevõtted seda endale lubada ei saa.
Miks valida selle jaoks elukutseline fotograaf, kui pilte võib teha ka mõni firma töötaja? Reeglina on inimestel muud tööülesanded ning neil pole soovi võtta lisakohustusi. Samuti on tavaliselt sees silmnähtav kvaliteedivahe, sest fotograafid on investeerinud kaamerasse, objektiividesse ja valgustussüsteemidesse. Niisamuti on fotograafil kogemustepagas nii inimeste pildistamiseks kui ka ettevõtte lõppvisiooni loomiseks.
Kuna infomüra on suur ja anonüümset sisu on palju, otsivad inimesed personaalsemat lähenemist. Olete mõelnud, miks osade veebiportaalide nurgas paiskuvad lahti otsesuhtluse aknad, kus Kadri või Artur teie käest uurivad, kas nad saavad abiks olla? Sest Kadri ja Artur, kelle pildid vestlusaknas kumavad, on palju selgemad ja mõistetavad nähtused kui seda on näiteks Photopoint või Telia. Sarnaselt on inimese jaoks vahetum ja olulisem näha, millised müügijuhid Maria ja Indrek välja näevad, et neil tekiks mingi konkreetsem seos. Personaalsus loeb!
Ühtne stiil on oluline, aga see stiil tuleneb asutuse loomust – spordivõistkonna portreed, oskustööliste ja ettevõtte tippjuhtide portreed ei saa olla samasugused. Esimene võiks olla oma laadilt vahetum ja vähem konservatiivsem, teine pildistatud omas keskkonnas ning kolmas minimalistlik.
Viisakad ametiportreed leiavad kasutust erinevates valdkondades:
- kodulehel
- meediaväljaannetes
- seminaride trükistel või suurel ekraanil
- auhindadel või autahvlitel
- uudiskirjades
- visiitkaartidel
- personaalsetel veebikontodel (LinkedIn)
- läbipääsukaartidel või muudel isikut tõendavatel dokumentidel
- CV-des